Онлайн-школа «Вега» – український дистанційний ліцей
Блог сайту
З початком пандемії COVID-19 дистанційка стала синонімом життя. Через майже 1,5 роки всі статті написані, і, здавалось би, говорити нема про що. Та дарма. Насправді поява якісної дистанційної освіти в Україні — це як поява єдинорога, хтось в це вірить, а хтось ні.
Давайте на історичних прикладах розберемося, чи можливо взагалі дистанційній освіті бути якісною та успішно впроваджуватися, і що для цього потрібно.
Вікно в минуле
Вважається, що перша спроба створення дистанційної форми освіти була зроблена Яном Коменським 350 років тому, коли він ввів в широку освітню практику ілюстровані підручники. Це такий формат дистанційки з більшою частиною самоосвіти й мінімальним втручанням вчителя.
В кінці XIX століття виникло прабатько дистанційної освіти — «кореспондентське» навчання. Тепер студент міг посилати вчителю свої письмові роботи, отримувати поштою коментарі викладача і нову порцію підручників. Вже трохи схоже на наші дні, не Zoom-коли та переписування у Вайбері, але все ж покращення.
Перша модель дистанційного навчання виникла в Англії ще у 1840 році, коли професор Ісаак Пітман запропонував студентам здобувати освіту листуючись через пошту. У 1856 році Чарльз Тюссе та Густав Лангеншейдт розпочали заочне викладання мови у Німеччині.
Поява радіо і телебачення внесло зміни в дистанційні методи навчання. Це був значний прорив, аудиторія навчання зросла в сотні разів. Стали популярними навчальні телепередачі, які йшли, починаючи з 1950-х років.
Проєкт першого у світі університету дистанційної освіти Open University взяв під особистий контроль прем'єр-міністр Харольд Уїлсон в Британії. Цей університет і сьогодні працює, а його «колега» — Пенсильванський університет в США вважається сьогодні найбільшим авторитетом у сфері дистанційної освіти.
А що ж в Україні?
Розвиток дистанційної освіти в Україні розпочався значно пізніше, ніж у країнах Західної Європи й відбувався за умов низького рівня інформатизації українського суспільства, незначної кількості оснащення комп'ютерною технікою шкіл України та відсутності спеціалізованих методик дистанційного навчання.
В Україні датою офіційного початку запровадження дистанційного навчання можна вважати 21 січня 2004 року, коли наказом № 40 Міністерства освіти й науки України було затверджено «Положення про дистанційне навчання».
АЛЕ справжній початок розвитку дистанційного навчання прийшовся вже ж на 2019 рік. Зараз в Україні близько 180 шкіл або повністю дистанційні, або мають цей формат у своїй програмі.
Повністю дистанційних шкіл не так багато, і їх можна перерахувати на пальцях однієї руки.
Елементи дистанційного навчання використовуються в школах при організації олімпіад та конкурсів. Предметні олімпіади з інформатики «Бобер» для учнів 5-11 класів проводяться в інтерактивній формі, дистанційні конкурси «Кенгуру» з математики та «Ведмежатко» з мови та літератури, в яких учні з 2 по 11 класи беруть активну участь.
Чому дистанційка набирає обертів (і це не через ковід!)
Як бачимо, дистанційне навчання з'явилося задовго до пандемії Covid-19. Назвемо кілька неочевидних причин його популярності.
Для навчання не потрібно залишати своє місце проживання, будинок, сім'ю, рідних, друзів, роботу, а також оплачувати пов'язані з цим грошові витрати на дорогу, на проживання та інше.
Ця форма навчання унікальна для віддалених від центральних районів міст, де інші можливості навчання практично відсутні. Цей фактор часто має вирішальне значення для таких масштабних країн, як Росія чи Україна.
Яскраво виражена практичність навчання. Вона досягається завдяки тому, що учням надається більше вибору в послідовності вивчення предметів, гнучкому темпі навчання, прямому спілкуванні з конкретним викладачем, якому можна (по)ставити питання саме про те, що цікавить найбільше самого учня.
Висока мобільність. Світовий досвід показує, що дистанційне навчання менш консервативне стосовно нових напрямків діяльності людини, ніж очне.
Маленьке АЛЕ
Дистанційка в Україні є, але разом з тим є і велика кількість проблем, пов’язаних з якісним впровадженням. Основні такі:
відсутність досвіду роботи в даному напрямку;
відсутність достатньої нормативно-правої та науково-методичної бази;
необхідність психологічної підготовки всіх учасників навчально-виховного процесу до запровадження та використання такої інновації;
невизначеність чітких розмежувань розподілу навчального часу на очне та дистанційне навчання;
відсутність системи підготовки педагогів-предметників до використання та запровадження дистанційного навчання в школі;
недостатнє забезпечення технічними засобами як школи, так і учнів;
недостатній рівень володіння комп’ютерною технікою, навичками роботи в Інтернеті, використання інтерактивних технологій навчання;
несформованість навичок самоосвіти, саморозвитку, саморегуляції, професійної рефлексії;
складність у розробці навчальних програм, підручників, посібників, недостатня варіативність.
Що робити?
Використовувати цікаві ресурси та залучати дітей більш активно спілкуватися з викладачем та однокласниками. Вчитель – провідник у новий світ технологій та інновацій. Такою має бути формула успіху.
Поділюся кількома класними застосунками, які будуть доречні як для дистанційної освіти, так і для класичної синхронної.
Ресурси для створення ментальних мап
Mindomo: https://mindomo.com
MindMeister: https://mindmeister.com
Coogle: https://coggle.it
Ресурси для створення завдань та взаємодії вчителя з учнями
Class Time: https://classtime.com/uk
Kahoot: https://kahoot.com
Quizlet: https://quizlet.com
Learningapps: https://learningapps.org
Study-Smile: https://study-smile.com
На Урок: https://naurok.com.ua
Мій клас: https://miyklas.com.ua
Classroom https://classroom.google.com
Ресурси для проведення онлайн-конференцій
Zoom: https://zoom.us
Hangouts: https://hangouts.google.com
Skype: https://skype.com/uk
Webex: https://webex.com
Коментарі
Добірка інтерактивних онлайн-ресурсів, які допоможуть вчителю урізноманітнити викладання історії України та Всесвітньої історії, а учням по-іншому поглянути на вивчення цього предмету.
- Всесвітня історія. Історія України. 3D-реконструкції та відеосюжети – якщо вам цікаво поринути у фактично реальний світ стародавньої історії, вам обов’язково треба зазирнути на цей сайт – тут ви зможете попрацювати з 3D-моделями стародавніх цивілізацій і перевірити засвоєні знання за допомогою тестів.
- Технологія Google Street View (завантажте додаток) – онлайн-перегляд вулиць. Мандруймо історичними місцями, столицями і провінційними містечками разом з маленькою машинкою Google.
- Всемирная история населения – якщо хочете шокувати себе статистикою населення Землі, можете заглянути на цей сайт. Тут ви знайдете інтерактивні покажчики смертності та народжуваності, інвестицій в економіку та навіть кількості зрубаних ялинок у Карпатах. Як бонус – добірка статистичних оглядів.
- Time Graphics – цей конструктор знадобиться вам для кращої орієнтації у хронологічному просторі, просто відмічайте на стрічці часу важливі моменти історії і рахуйте хронологічні задачі.
- TimelineJS – один із конструкторів, що допомогає підкорити хронологічні таблиці та стрічки часу.
- Mission MapQuest – класний інструмент для створення квестів та вікторин. Якщо ваш вчитель вимагає від вас творчої роботи – відкиньте реферати та повідомлення – здивуйте його онлайн-квестом.
Коментарі
Агресивна поведінка - одне з найпоширеніших порушень серед дітей, оскільки це найшвидший і ефективний спосіб досягнення мети.
Майже в кожному класі зустрічається хоча б одна дитина з ознаками агресивної поведінки. Вона нападає на решту дітей, обзиває і б'є їх, відбирає і ламає іграшки, навмисно вживає грубі вирази, одним словом, стає "грозою" всього дитячого колективу та джерелом засмучені вихователів і батьків.
Проте агресивна дитина, як і будь - хто інший потребує ласки і допомоги дорослих, тому що її агресія це, перш за все, віддзеркалення внутрішнього дискомфорту, не вміння адекватно реагувати на події, що відбуваються навколо неї.
Жорстокість і байдужість батьків приводить до порушення батьківсько - дитячих відносин і вселяє в душу дитини впевненість, що її не люблять. Ось вона і шукає способи привертання уваги дорослих і однолітків.
Їм здається, що весь світ хоче образити саме їх. Вони не можуть подивитися на себе збоку і адекватно оцінити свою поведінку. Таким чином, діти часто приймають агресивні форми поведінки батьків.
Однієї з причин появи агресивних реакцій може бути внутрішня незадоволеність дитини своїм статусом у групі однолітків,особливо якщо їй притаманне прагнення до лідерства. Агресивність може виступати і формою протесту проти обмеження яких-небудь природних бажань і потреб дитини, наприклад потреби в русі, в активній діяльності. Критерії агресивності, розроблені американськими психологами М. Алворд і П. Бейкер
Дитина:
1. часто втрачає контроль над собою 2.часто сперечається, лається з дорослими
3. часто відмовляється виконувати правила
4. часто спеціально дратує людей
5. часто звинувачує інших у своїх помилках
6. часто сердиться і відмовляється зробити що-небудь
7. часто заздрісна, мстива
8. чутлива, дуже швидко реагує на різні дії оточуючих (дітей і дорослих), які нерідко дратують її.
Припустити, що дитина агресивна, можна лише в тому випадку, якщо в термін не менше ніж 6 місяців в її поведінці виявилося хоча б 4 з восьми перерахованих ознак!!!
Коментарі
Онлайн-школи стають все більш популярними і зручними для батьків і дітей. Але які особливості має навчальний процес в онлайн-школах?
Перш за все, онлайн-школа дає можливість дітям навчатися у зручний для них час. Наприклад, якщо учень відчуває найбільше енергії і зосередження ввечері, він може обрати для себе вечірній час для навчання. В іншому випадку, якщо розклад занять в школі збігається з іншими розкладами занять, які є важливими для учня, то він може відкласти свої заняття на інший час. Це дозволяє дітям підлаштувати навчання під свій графік і зробити його більш ефективним.
Онлайн-школи також забезпечують учням широкий вибір предметів для вивчення. За традиційної системи, школи можуть обмежувати кількість предметів, які доступні для вивчення. В онлайн-школах, проте, діти можуть обрати з більш широкого спектру предметів, що дає їм можливість вибрати ті, які їм більше подобаються або які є корисними для їхньої майбутньої професії.
Однак, звісно, є і певні виклики при вивченні в онлайн-школах. Одним з них є відсутність прямого контакту з вчителем і іншими учнями. Проте, з допомогою відеоконференцій та інших інструментів онлайн-школи можуть забезпечити можливість спілкування між учнями та вчителями в режимі реального часу. Також відеоуроки можуть бути записані і збережені, що дозволяє учням переглядати їх в будь-який зручний час і повторювати матеріал.
Іншим викликом може бути відсутність структури та дисципліни в навчальному процесі. У традиційних школах, учні отримують розклад занять, де визначені точні часи для кожного предмету та певних завдань. В онлайн-школах, учні повинні самостійно організовувати свій час та виконувати завдання в зручний для них спосіб. Для деяких учнів це може бути складно, особливо якщо вони не мають досвіду в самостійному навчанні.
Ще одним викликом може бути відсутність соціалізації. Традиційні школи забезпечують можливість спілкування з ровесниками та педагогами. В онлайн-школах, залежно від організації навчального процесу, діти можуть відчувати відсутність цього аспекту навчання. Проте, багато онлайн-шкіл забезпечують можливість спілкування учнів між собою та з вчителем, що допомагає розвивати соціальні навички.
У підсумку, онлайн-школа має свої переваги та виклики, які повинні бути враховані при виборі форми навчання для дитини. Важливо знайти онлайн-школу, яка відповідає потребам та інтересам дитини, а також забезпечує високу якість навчання та підтримку учнів у процесі навчання.
Коментарі
Ми живемо у складному світі. Підлітки, як і дорослі, зіштовхуються з безліччю стресових ситуацій. Управління стресом це мистецтво, якого треба вчитися. Найчастіше діти вчаться життя у дорослих, які є для них моделями. Це допомагає якщо у дорослих є навички піклуватися про своє здоров'я. Щоб уміти уникати в житті серйозних проблем, дітям важливо, щоб поряд був хоча б один дорослий, на якого можна покластися. Відкрите спілкування в сім'ї дозволяє членам родини благополучно, без ризику виявитися незрозумілими, виразити все що їх турбує. Дуже важливо збиратися кожного тижня всією родиною, щоб відчути участь і підтримку одне одного, обговорити засоби подолання стресу. Треба відзначити, що стреси накопичуються. Тому методи їх зняття важливо використовувати регулярно. Дорослим та підліткам треба розрізняти методи подолання стресів: на негативні, що руйнують здоров'я і позитивні, що додають сили та енергії. Необхідно змінити ті методи, які не впливають позитивно на здоров'я.
Стрес згубно впливає на нашу здатність мислити, розмірковувати, контролювати ситуацію та себе. Перш ніж приймати важливі рішення, необхідно знайти людей, з якими можна поговорити і в яких можна знайти підтримку.
Поради про те як впоратися зі стресом: - розташуйте по порядку те, що слід зробити.
- навчіться розслаблятися. Виділіть час для розваг.
- робіть фізичну зарядку.
- вживайте в їжу поживні продукти.
- поговоріть з ким - небудь про те, як ви почувається.
- зверніться за допомогою до друзів, родичів, консультантів, психологів та інших людей, які можуть допомогти вам.
Коментарі
В сучасному світі технології стають все більш присутніми у нашому житті. Це стосується і навчання, особливо з появою онлайн-шкіл. Онлайн-школи є інноваційним рішенням для шкільної освіти, що дозволяє учням займатися навчанням в будь-який зручний для них час і місце. Така форма навчання є корисною для дітей, які мають особливості розвитку, а також тим, хто хоче зосередитися на конкретній темі.
Онлайн-школа дає змогу залучати до навчання висококваліфікованих вчителів з будь-якої точки світу. У такий спосіб учні отримують доступ до знань, які можуть бути важливими для їх майбутньої кар'єри. Вчителі відкривають перед учнями нові можливості, допомагаючи їм зрозуміти складні теми та запам'ятати матеріал, що допомагає покращити академічні досягнення.
Онлайн-школа дозволяє учням бути більш самостійними у своєму навчанні, що допомагає розвивати їх вміння самостійно досліджувати нові теми та знаходити відповіді на запитання. Це дуже важливо для їх подальшого життя та кар'єри, оскільки самостійність і самодисципліна є ключовими рисами успішної людини.
Ще однією важливою перевагою онлайн-школи є те, що вона дає можливість зосередитися на конкретних темах, які можуть бути важливими для учня. Наприклад, якщо учень має проблеми з математикою, він може зосередитися на вивченні саме ці її аспектів, занурившись в матеріал, що допоможе йому зрозуміти тему краще. Це допомагає учням розвивати свої здібності та вдосконалювати свої навички в конкретних галузях.
Крім того, онлайн-школи можуть допомогти учням з ефективнішим плануванням свого часу. Учні можуть навчатися в будь-який зручний для них час, що дає змогу забезпечити більш гнучкий графік. Це особливо важливо для учнів, які мають багато позаурочних занять або займаються спортом.
Висновок
Онлайн-школа є інноваційним рішенням для шкільної освіти, яке надає учням більше можливостей для розвитку своїх здібностей та знань. Вона дозволяє учням бути більш самостійними та ефективними у своєму навчанні, а також зосередитися на конкретних темах. Це може допомогти учням досягти більших успіхів у навчанні та підготуватися до майбутньої кар'єри. Онлайн-школа - це чудовий спосіб розвивати навички та знання в сучасному світі, де технології стають все більш важливими.